Резолюція
Всеукраїнського круглого столу
з питань викладання предметів
духовно-морального спрямування - виїзного засідання
Громадської ради з питань співпраці з
церквами та релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки
України
Учасники Всеукраїнського круглого столу з
питань викладання предметів духовно-морального спрямування - виїзного засідання
Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при
Міністерстві освіти і науки України наголосили:
фундамент майбутнього держави закладають
найменші її громадяни – діти, зростання яких залежить від якості того
наповнення, що їм пропонує держава, тобто від такого визначення державою мети
виховання підростаючого покоління. У змістовій характеристиці дефініції «мета»
одним із її чинників обов’язково є або розвиток духовності, або ж виховання
моральності.
Учасники вважають за необхідне
звернути увагу на:
аналіз сучасної соціокультурної ситуації в
Україні, якій засвідчує що однією з помітних і негативних рис сучасного
українського суспільства стала глибока духовно-моральна криза. Її прояви –
бідність, алкоголізм, СНІД, наркоманія, корупція, різке скорочення населення
країни. Ці прояви і наслідки аморальності притаманні й молоді української
держави. У зв’язку з цим неодмінною умовою існування і стратегічним завданням
нашої держави є ефективне духовно-моральне виховання молодого покоління.
Учасники наголосили:
1. Предмети духовно-морального спрямування є дисциплінами
навчально-виховного та культурологічного спрямування, які вибудовуються як
спосіб допомоги учню в закладенні фундаменту власних життєвих цінностей.
2. Мета вивчення предметів
духовно-морального спрямування:
· поглиблення знань про людину та моральні взаємини у суспільстві, основні
моральні норми та цінності народу України та людства в цілому, культуру
спілкування і поведінки;
· сприяння формуванню цілісної, духовно зрілої особистості - громадянина
України шляхом пізнання й засвоєння учнівською молоддю багатовікових надбань
національної та світової духовної культури;
· здійснення духовно-морального виховання на основі християнського, в рамках
курсу «Основи християнської етики»; мусульманського, іудейського або інших
релігійних вчень, в рамках курсу «Основи релігійної етики»; або
науково-філософських засадах, в рамках курсу «Етика»;
· формування у дітей глибокого розуміння й особистісного ставлення до
сутнісних питань про мету і сенс життя людини;
· формування шанобливого ставлення до носіїв відмінних від власної культур і
традицій, вміння жити і творити у сучасному полікультурному та
багатоконфесійному глобалізованому світі, готовність поважати право кожного на
свободу совісті;
· подолання кризових станів дитинства, новоутворень, що виникли у психіці
дитини під впливом антисоціальних проявів.
3. Головними завданнями предметів
духовно-морального спрямування є:
· ознайомлення учнів із загальнолюдськими цінностями та формування
особистості учня на основі науково-філософської та християнської духовної,
моральної і культурної традицій;
· виховання свідомої, вільної та відповідальної особистості, здатної жити і
творити в сучасному демократичному суспільстві;
· створення належних умов для глибшого самопізнання, розкриття та реалізації
своїх творчих здібностей і таланту в позитивному річищі.
· створення належних умов для глибшого самопізнання, розкриття та реалізації
своїх творчих здібностей і таланту в позитивному річищі.
На підставі вищевикладеного учасники
рекомендують:
1. Керівникам
департаментів освіти, територіальних відділів освіти, навчальних закладів:
· Сприяти викладанню навчального предмету «Етика» або «Етика віри» (за
вибором батьків) у 5-6 класах обов’язково.
· Збільшити навчальне навантаження вчителів, які викладають предмети
духовно-морального спрямування (деякі вчителі мають усього 0,5 год. на
тиждень).
· При розподілі годин з варіативної частини сприяти вивченню курсів
духовно-морального спрямування.
· Сприяти створенню кабінетів з предметів духовно-морального спрямування у
навчальних закладах області.
· Відновити викладання курсів духовно-морального спрямування у навчальних
закладах, в яких відбулися значні скорочення протягом останніх трьох років але
є педагогічні кадри з відповідною підготовкою (курси підвищення кваліфікації
при ОІППО тощо).
· Сприяти друку навчально-методичних посібників для вчителів, які викладають
курси духовно-морального спрямування.
· Щорічно заслуховувати інформацію про стан викладання курсів
духовно-морального спрямування у навчальних закладах.
2. Обласним інститутам післядипломної
педагогічної освіти:
- Відпрацювати алгоритми координації зусиль
науковців і педагогів навчальних закладів з метою узагальнення і поширення
практик найкращого досвіду технологій і методик у сфері у сфері
духовно-морального виховання.
- Забезпечити науково-методичний супровід учителів
предметів духовно-морального спрямування.
- Забезпечити супровід віртуальних методоб’єднань
учителів предметів духовно-морального спрямування.
- Провести дослідження щодо викладання курсів
духовно-морального спрямування в НВЗ області.
- Забезпечити організацію участі педагогів
предметів духовно-морального спрямування області у різноманітних
конкурсах, виставках, форумах, презентаціях тощо.
- Сприяти організації та проведенню різноманітних
конкурсів/фестивалів/олімпіад обласного та Всеукраїнського рівня для
учнів, які вивчають предмети духовно-морального спрямування.
- Забезпечити організацію та проведення ІІІ
обласних етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади «Юні знавці
Біблії».
Організатори
висловлюють подяку всім учасникам Всеукраїнського
круглого столу з питань викладання предметів духовно-морального спрямування -
виїзного засідання Громадської ради з питань співпраці з церквами та
релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України, які взяли
активну участь у роботі.
Немає коментарів:
Дописати коментар