Резолюцiя

Резолюція
Всеукраїнського круглого столу
з питань викладання предметів духовно-морального спрямування - виїзного засідання
Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями  при Міністерстві освіти і науки України

Учасники Всеукраїнського круглого столу з питань викладання предметів духовно-морального спрямування - виїзного засідання Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України наголосили:
фундамент майбутнього держави закладають найменші її громадяни – діти, зростання яких залежить від якості того наповнення, що їм пропонує держава, тобто від такого визначення державою мети виховання підростаючого покоління. У змістовій характеристиці дефініції «мета» одним із її чинників обов’язково є або розвиток духовності, або ж виховання моральності.
Учасники вважають за необхідне звернути увагу на:
аналіз сучасної соціокультурної ситуації в Україні, якій засвідчує що однією з помітних і негативних рис сучасного українського суспільства стала глибока духовно-моральна криза. Її прояви – бідність, алкоголізм, СНІД, наркоманія, корупція, різке скорочення населення країни. Ці прояви і наслідки аморальності притаманні й молоді української держави. У зв’язку з цим неодмінною умовою існування і стратегічним завданням нашої держави є ефективне духовно-моральне виховання молодого покоління.
Учасники наголосили:
1. Предмети духовно-морального спрямування є дисциплінами навчально-виховного та культурологічного спрямування, які вибудовуються як спосіб допомоги учню в закладенні фундаменту власних життєвих цінностей.
2.  Мета вивчення предметів духовно-морального спрямування:
·         поглиблення знань про людину та моральні взаємини у суспільстві, основні моральні норми та цінності народу України та людства в цілому, культуру спілкування і поведінки;
·         сприяння формуванню цілісної, духовно зрілої особистості - громадянина України шляхом пізнання й засвоєння учнівською молоддю багатовікових надбань національної та світової духовної культури;
·         здійснення духовно-морального виховання на основі християнського, в рамках курсу «Основи християнської етики»; мусульманського, іудейського або інших релігійних вчень, в рамках курсу «Основи релігійної етики»; або науково-філософських засадах, в рамках курсу «Етика»;
·         формування у дітей глибокого розуміння й особистісного ставлення до сутнісних питань про мету і сенс життя людини;
·         формування шанобливого ставлення до носіїв відмінних від власної культур і традицій, вміння жити і творити у сучасному полікультурному та багатоконфесійному глобалізованому світі, готовність поважати право кожного на свободу совісті;
·         подолання кризових станів дитинства, новоутворень, що виникли у психіці дитини під впливом антисоціальних проявів.
3. Головними завданнями предметів духовно-морального спрямування є:
·         ознайомлення учнів із загальнолюдськими цінностями та формування особистості учня на основі науково-філософської та християнської духовної, моральної і культурної традицій;
·         виховання свідомої, вільної та відповідальної особистості, здатної жити і творити в сучасному демократичному суспільстві;
·         створення належних умов для глибшого самопізнання, розкриття та реалізації своїх творчих здібностей і таланту в позитивному річищі.
·         створення належних умов для глибшого самопізнання, розкриття та реалізації своїх творчих здібностей і таланту в позитивному річищі.

На підставі вищевикладеного учасники  рекомендують:
           1. Керівникам департаментів освіти, територіальних відділів освіти, навчальних закладів:
·         Сприяти викладанню навчального предмету «Етика» або «Етика віри» (за вибором батьків) у 5-6 класах обов’язково.
·         Збільшити навчальне навантаження вчителів, які викладають предмети духовно-морального спрямування (деякі вчителі мають усього 0,5 год. на тиждень).
·         При розподілі годин з варіативної частини сприяти вивченню курсів духовно-морального спрямування.
·         Сприяти створенню кабінетів з предметів духовно-морального спрямування у навчальних закладах області.
·         Відновити викладання курсів духовно-морального спрямування у навчальних закладах, в яких відбулися значні скорочення протягом останніх трьох років але є педагогічні кадри з відповідною підготовкою (курси підвищення кваліфікації при ОІППО тощо).
·         Сприяти друку навчально-методичних посібників для вчителів, які викладають курси духовно-морального спрямування.
·         Щорічно заслуховувати інформацію про стан викладання курсів духовно-морального спрямування у навчальних закладах.

2. Обласним інститутам післядипломної педагогічної освіти:
  • Відпрацювати алгоритми координації зусиль науковців і педагогів навчальних закладів з метою узагальнення і поширення практик найкращого досвіду технологій і методик у сфері у сфері духовно-морального виховання.
  • Забезпечити науково-методичний супровід учителів предметів духовно-морального спрямування.
  • Забезпечити супровід віртуальних методоб’єднань учителів предметів духовно-морального спрямування.
  • Провести дослідження щодо викладання курсів духовно-морального спрямування в НВЗ області.
  • Забезпечити організацію участі педагогів предметів духовно-морального спрямування області у різноманітних конкурсах, виставках, форумах, презентаціях тощо.
  • Сприяти організації та проведенню різноманітних конкурсів/фестивалів/олімпіад обласного та Всеукраїнського рівня для учнів, які вивчають предмети духовно-морального спрямування.
  • Забезпечити організацію та проведення ІІІ обласних етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади  «Юні знавці Біблії».




Організатори висловлюють подяку всім учасникам Всеукраїнського круглого столу з питань викладання предметів духовно-морального спрямування - виїзного засідання Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України, які взяли активну участь у роботі.

Немає коментарів:

Дописати коментар